Contentstrategie
Een op maat gemaakte contentstrategie geeft je houvast bij het publiceren van online uitingen. Uiteraard hangt de strategie aan je doelstellingen. Door content te publiceren laat je bovendien van je horen en dat kan natuurlijk nooit kwaad.
Wil je weten wat zo’n contentstrategie inhoudt? Neem contact op voor meer informatie.
Inhoud boven alles
Online ligt de focus voor de meeste bedrijven vooral op “gevonden worden” en natuurlijk is dat uitermate belangrijk. De functie van je website of socials is immers connectie leggen met je doelgroep en daarvoor moet je eerst gevonden worden.
Ook design krijgt volop aandacht. Het grootste deel van budgetten gaat vaak naar design.
Veel ondernemers gaan er prat op dat hun website er perfect uitziet en voorzien is van leuke technische gimmicks. Maar afgezien van wat statische product- of dienstenpagina’s, zegt het gemiddelde bedrijf helemaal niet wat het nou zo bijzonder maakt. Dat kan dus beter.
Uiteindelijk gaat het om de content.
Wat is jouw missie? Daar kun je ongetwijfeld content op baseren. Met een beetje tender loving care in de vorm van een goed ontwerp, heb je een prachtige boodschap die nog aansluit bij je doelgroep ook. Een prachtig design zonder boodschap, nou ja, je snapt het vast wel…
Denk als een uitgever
Mensen doen graag zaken met mensen. Daarom is het zo prettig om te voelen dat je met mensen te maken hebt. De concurrentie is moordend, maar door hetzelfde te doen als je concurrentie spring je er natuurlijk nooit uit.
Niemand zit te wachten op het zoveelste liflafje van een bedrijf. En toch blijven bedrijven en ondernemers het internet en offline media besmeuren met pure reclame. Koop mijn product! en Ik ben de goedkoopste, dus koop mijn product!
Het waarom wordt niet zo vaak duidelijk.
Wat doe jij (of je product) bijvoorbeeld voor je klant waardoor je echt iets toevoegt? Welk probleem los jij op voor je klant?
Als je product of dienst echt zo goed is, maakt het niks uit of je de goedkoopste bent.
Door te denken als een uitgever, kun je klanten overtuigen. Een goed verhaal verkoopt nou eenmaal beter. Het bevat als het goed is emotie en die blijft hangen, wordt onthouden en verspreid. Zo wordt je doelgroep je ambassadeur.
Met een doordachte contentstrategie breng je verhalen van en over je product, dienstverlening of klanten naar je doelgroep. Die verhalen zijn er binnen elk bedrijf. Sla munt uit de verhalen die je hebt!
Durf eruit te springen
Anders durven zijn is lastig voor veel ondernemers. Het liefst willen ze niet teveel afwijken van de concurrentie, behalve als het om omzet en resultaat gaat.
Door hetzelfde te doen als je concurrentie, geef je je doelgroep weinig reden om voor jou te kiezen. Als je opvalt doe je dat wel.
Door met je content te laten zien wie je bent, of wat je bedrijf is, trek je de klanten aan waar je gelukkig van wordt. En zij van jou.
Welke contentstrategie werkt voor jou?
Een contentstrategie is maatwerk. Aan de hand van jouw doelstelling(en) ontwikkelen we de perfecte strategie voor jouw bedrijf of product.
Neem contact op voor een kop koffie en ik leg je graag uit hoe het werkt.
Wil je hulp bij contentcreatie? Ook daarmee help ik je graag.