Copywriter

Als freelance (SEO) copywriter schrijf ik wervende en zelfs wervelende teksten over jouw product of dienst. Teksten zijn de basis van al je uitingen, of het nu een goed artikel op je blog is, een bevlogen flyer of “slechts” een korte update op social media.

Wat het ook is, ik vertel jouw verhaal op zo’n manier dat je je doelgroep prikkelt. Daarbij schroom ik niet om dat verhaal nét effe anders te verwoorden dan je concurrenten, omdat dat een prima manier is om op te vallen.

Laat mij jouw verhaal schrijven

Copywriting: jouw verhaal vertellen

Goed, ik verplaats me voor elke tekst in je doelgroep en leer hun taal supersnel. Vraag me dan ook liever niet naar mijn schrijfstijl, want die is sterk afhankelijk van die doelgroep. Wat ik wel kan zeggen is dat ik oprecht van scherpe teksten hou: to the point, geen wollig gedoe. Ik vermoei jouw lezers liever niet met onnodige zaken.

Benader me als je teksten wilt laten schrijven:

  • Resultaatgerichte SEO copywriting, good old webteksten
  • Diepgaande blogartikelen
  • Prikkelende productteksten
  • Unieke webshopcontent
  • Opvallende vacatureteksten
  • Pakkende slogans

Twijfel je nog? Ik schrijf graag een proeftekst om je te overtuigen. Helemaal gratis.

Bel of mail voor meer info!

Je doelgroep overtuigen m.b.v. een copywriter

Teksten schrijven lijkt eenvoudig, want iedereen kan schrijven, toch? Tja, als copywriter gebruik ik dezelfde letters en dezelfde woorden als jij. En toch zijn mijn teksten anders dan die van jou. Je wil niet weten hoe vaak ik teksten van het-neefje-van-de-buurvrouw-van-die-ene-collega heb moeten herschrijven.

Ik help je om jouw verhaal te vertellen en je product of dienst onder de aandacht te brengen. Daarvoor rammel ik heel ambachtelijk op mijn toetsenbord, gewapend met 26 letters, 10 cijfers en wat leestekens. De volgorde van die tekens bepaalt jouw succes.

Nee, geintje natuurlijk. Eerst denk ik goed na over je boodschap en je doelgroep. Om jouw markt en doelgroep goed te begrijpen stel ik je de nodige vragen, want als ik de materie begrijp kan ik er over schrijven. We bepalen samen de belangrijke en minder belangrijke details en dan ga ik aan de slag met jouw unieke, aantrekkelijke teksten.

Bovendien is het prettig als een copywriter, een buitenstaander, je verhaal verwoordt. Zo verzand je niet in jargon of technische details, maar vind je meer aansluiting bij je doelgroep.

Anders durven zijn

Samen overtuigen we je doelgroep. Niet door domweg te schreeuwen, maar door anders durven te zijn. Als jij namelijk anders durft te zijn, val je op. Want zeg nou zelf, waarom zou iemand met je in zee gaan als je precies hetzelfde zegt als je concurrenten?

Het is de toon die de muziek maakt – de manier waarop ik schrijf, bepaalt grotendeels de impact. De schrijfstijl hangt af van je doelgroep. Voor een advocatenkantoor gebruik ik immers een andere stijl dan voor een designbureau of een autogarage.

Wil je een droge opsomming of een mooi verhaal? Liever een compacte, met feiten doorspekte tekst of juist een longread met diepgang, verschillende invalshoeken en vervolgvragen? En is er ruimte voor tekstuele mooimakerij of moet het vooral getrimd en direct zijn? Samen bepalen we welke stijl bij jou en je doelgroep past.

Gratis proeftekst of koffiedrinken?

Ik leg het je graag uit in een persoonlijk gesprek. Of ik schrijf natuurlijk gratis een proeftekst voor je, zo weten we allebei of we een match zijn. Neem contact met me op om van gedachten te wisselen onder het genot van een kop koffie. Zwart graag.