Copywriting in de taal van jouw doelgroep
Goede SEO copywriting draait om jouw verhaal in de taal van je doelgroep. De vorm verschilt: van productteksten tot updates voor je socials of uitgebreide blogs. Het doel is om je bezoeker te helpen op basis van zijn zoekintentie. Je valt op door anders te zijn dan je concurrenten. Wil je de trendsetter van je branche zijn?
Jij wil toch ook zo’n gratis proeftekst?
Als SEO copywriter vertel ik jouw verhaal
Mijn schrijfstijl is afhankelijk van jou, je doelgroep en het medium. Wat ik wel kan zeggen is dat ik oprecht van scherpe teksten houd: to the point, geen wollig gedoe. Ik vermoei je lezers liever niet met onnodige zaken… Tenzij jij dat graag wilt natuurlijk. Klant is koning.
Benader me als je teksten wilt laten schrijven:
- Resultaatgerichte SEO copywriting, good old webteksten
- Diepgaande blogartikelen
- Prikkelende productteksten
- Unieke webshopcontent
- Opvallende vacatureteksten
- Pakkende slogans/pay-offs
Wil je je onderscheiden van de rest?
Niet iedereen is een copywriter
Teksten schrijven lijkt eenvoudig, want iedereen kan schrijven, toch? Tja, als copywriter gebruik ik dezelfde letters en dezelfde woorden als jij. Dikke kans dat ik zelfs dezelfde tekstverwerker gebruik als jij.
En toch zijn mijn teksten anders. Je wilt echt niet weten hoe vaak ik teksten van het-neefje-van-de-buurvrouw-van-die-ene-collega heb moeten herschrijven 😮
Anders durven zijn
Samen overtuigen we je doelgroep. Niet door domweg te schreeuwen, maar door net even anders te zijn en op te vallen. Waarom zou iemand voor jou kiezen als je hetzelfde bent als je concurrenten?
Het is de toon die de muziek maakt – de manier waarop ik jouw teksten schrijf, bepaalt grotendeels de impact. Voor een advocatenkantoor gebruik ik een andere stijl als voor een autogarage. Duh.
- Wil je een droge opsomming of een mooi verhaal?
- Compacte, met feiten doorspekte tekst of juist een longread met diepgang, verschillende invalshoeken en vervolgvragen?
- Tekstuele mooimakerij of vooral getrimd en direct?
- Tutoyeren of juist liever vousvoyeren?
Samen bepalen we welke stijl bij jou en je doelgroep past.
Mijn werkwijze
Eerst denk ik goed na over je boodschap en je doelgroep. Om jouw markt en doelgroep te begrijpen stel ik je de nodige vragen, want als ik jouw business begrijp kan ik er over schrijven. Samen bepalen we de belangrijke en minder belangrijke zaken en dan ga ik jouw teksten schrijven.
Ik werk met projectprijzen, zo weten we allebei waar we aan toe zijn. Ik heb wat voorbeelden van de kosten van (SEO) copywriting voor je op een rijtje gezet.
Keer koffie drinken?
Ik leg je graag uit hoe jij de gaafste van je branche wordt.
Of ik schrijf een gratis proeftekst voor je.
Laten we vrijblijvend van gedachten wisselen. Ik drink m’n koffie zwart 🙂
Mag ook vanachter je laptop hè. Videobellen is best leuk.