Ouderwetse visitekaartjes zijn kei actueel
Noem mij een ouwe lul of een sentimentele zak, maar ik vind ouderwetse papieren visitekaartjes nog altijd gaaf. En dan liefst niet van die veel te serieuze, zakelijke kaartjes. Ze mogen, nee móeten opvallen.
Voor de netwerkmeetings en andere evenementen van de Metal Business Club kon ik wel wat nieuwe visitekaartjes gebruiken. Daarom heb ik van de gelegenheid gebruikgemaakt en direct verschillende varianten ontworpen. Grafische vormgeving vind ik sowieso te gek en aan inspiratie heb ik nooit gebrek. Spaar ze allemaal zou ik zeggen 🙂



Netwerken: digitaal of..?
Hoewel netwerken steeds vaker digitaal gaat, zie ik nog een belangrijke functie voor ouderwetse kaartjes. In de praktijk scan je snel een QR-code voor iemands gegevens. Of nog geavanceerder, je scant een pasje met NFC-chip en hebt alles met een druk op de knop in je telefoon staan. Misschien naderhand nog effe toevoegen op LinkedIn en klaar. Toch?
Haken en ogen aan digitale visitekaartjes
En toch zitten er haken en ogen aan die digitale kaartjes.
Een ouderwets visitekaartje slingert nog wel eens rond op je bureau. Misschien heb je wel zo’n boekje om ze in te doen, alsof je Flippo’s spaart.
Een LinkedIn-connectie is maar één van de zoveel connecties. Hetzelfde geldt voor de contacten in je lulijzer. Het is lastig om op iemands netvlies te blijven in de information overload. Als je elke dag berichten op LinkedIn zet, blijf je misschien wel in het vizier van je zakelijke netwerk.
Maar de realiteit is dat de gemiddelde ondernemer vooral druk is met ondernemen. Die heeft niet altijd tijd (of zin) om lekker actueel te gaan zitten wezen op zakelijke socialmediaplatforms. En toch, hier heb je mijn LinkedIn voor de zekerheid… 🙂
Digitaal én analoge kaartjes
Daarom beëindig ik mijn pleidooi met de simpele conclusie dat je het beste visitekaartjes digitaal én analoog uitdeelt. Digitaal via QR-code of NFC, maar ook online, als het moet zelfs vanaf de bank terwijl je uitbuikt van de bloemkool en gehaktballen.
Maar vooral ook analoog, door lekker kaartjes uit te delen aan iedereen die ze maar wil aannemen. The best of both worlds.
Mijn vraag aan jou is: Heb jij visitekaartjes in je contentstrategie opgenomen?